Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Adlibris.
 
 
 
 
 
En röd dag idag. Skönt för den som är ledig ;) Jag jobbar på som vanligt. Kommer att jobba natt. Men jag har sovande jour, så jag lär ändå vara rätt så pigg imorgon. Röd dag = bra betalt, så jag klagar verkligen inte. Kommer sluta kl. 9, här på LSS-boendet och sedan jobba på socialtjänsten från 12:00. Jag har tagit över en hel ärendestock från en anställd som är på semester, så jag har en utredning att skriva klart den här veckan. 
 
Igår frågade jag mina följare på Instagram om de investerar och ifall deras pengar som de invensterade lades ner i aktier. Jag lyckas inte få fram det reslutatet nu, men det var ca 75% av personerna som svarat på min fråga som investerade. Mer än 25% av dem investerade i aktier. Jag hade en bild i mitt huvud att det inte skulle vara så många som investerar i aktier. 
 
Om du läser detta nu och själv investerar i aktier har jag ett bra boktips till dig. Den bästa boken (som jag hittills) har läst om aktier har varit Benjamin Graham - The Intelligent Investor. Den har varit otroligt bra för en nybörjare som mig, men jag tror att den också kan komma väl till hands för erfarna aktieägare. Jag tror på att man utvecklas en hel del när man läser och att på egen hand skräddarsy sig en utbildning, som inte lärs ut i skolor, är nyckeln till framgång. 
 
Här finns en direktlänk till boken: Klicka på mig :)
 
Och här sitter jag med en tekopp och läser. Trots att det är maj nu, har jag inte upplevt att det har varit speciellt varmt. Det är i alla fall mysigt att läsa och dricka te och ha en filt över fötterna 😍
 
 Och här är mitt egna exemplar av boken. Den är lite misshandlad (aka väldigt älskad 💗). Jag gillar att markera med en highlighter i mina böcker för att snabbt kunna hitta till stycken som jag tycker är speciellt användbara eller tilltalande. 
 
 
Förresten, Adlibris har fina erbjudanden på pocket. Bland annat har de erbjudande om sommarpocket. 4 för 169 kronor! Passar perfekt för den som vill koppla av med läsning i sommar😍. Om du föredrar att läsa på engelska, har de just nu upp till 48% rabatt på engelska titlar. Bra tillfäle att träna upp sin engelska samtidigt som man läser spännande stories. 
 
Här hittar du sommarpocket. Och här hittar du de engelska titlarna.
 
Trevlig läsning! 
 
 
“The intelligent investor is a realist who sells to optimists and buys from pessimists.” 
― Benjamin Graham, The Intelligent Investor
 
 
 
 
 
Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Adlibris.
aktier, benjamin graham, bok, boktips, böcker, framgång, investering, sparande,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej