”Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Adlibris". 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under junimånad lyckades jag läsa ut fyra böcker. Mitt mål brukar vara att ha läst 2-3 böcker per månad, så jag har slagit mitt mål. Jag brukar inte ha så mycket tid att läsa när jag går i skolan, men jag har nu hunnit läsa ganska mycket fastän jag nu jobbar också under sommaren. Men det är fint väder, man vill hellre sitta ute i solen, och det passar alldeles utmärkt att ha en bok och något kallt till. 
 
Här kommer i alla fall de böckerna jag läste ut:
 
Handbok i konsten att hålla tal - Hans "Lelle Printer" Dahlman
💖💖 av 💖💖💖💖💖
Den här boken har många bra tips för att hålla tal, men jag fastande inte riktigt för den boken. Jag tyckte inte riktigt om exemplen, men överlag finns det användbar information i den.
 
Bra tips på att hålla tal. Användbar information. 
 
💖💖💖💖💖 av 💖💖💖💖💖
En bok som går otroligt snabbt att läsa, då den är på 83 sidor. Den är underhållande, innehåller bra tips och är helt enkelt väldigt användbar. Berör allt i en presentation från start till avslut. 
Fantastiskt bra bok, jag kommer att återkomma till den ofta. 
 
Retorik för föreläsare av Barbro Fällman
💖💖💖💖💖 av 💖💖💖💖💖
Ännu en fantastiskt bra bok. Nu tänker ni kanske "vad tusan läser hon bara om presentationsteknik och liknande för?" Det är så att jag håller på att skriva en bok som bland annat berör ämnet. För att jag ska kunna skriva något bra, behöver jag först lära mig mer om ämnet. Jag tycker att böcker är det bästa sättet att lära sig genom. Den här boken gav mig mest detaljerad information och jag kommer att återvända till den många gånger i mitt liv. 
 
Fantastiskt bra bok! Rekommenderar den starkt till alla som håller på med presentationer och/eller föreläsningar. 
 
💖💖 av 💖💖💖💖💖
Det jag tyckte mest om boken vad de filosofiska tankarna. Annars fastande jag inte för handlingen alltför mycket, även fast den är ganska bra, om man tänker på det nu i efterhand. Jag läste den på polska för att bevara språket. Att läsa på det språket man försöker bevara eller lära sig hjälper väldigt mycket. (Klickar du på länken i rubriken får du även upp den som e-bok för 15kr!)
 
Intressanta filosofiska inslag i boken. 
 
Det var allt för idag. Jag lägger nedanför några av Mark Twains citat. 
 
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” 
― Mar
k Twain
 
“I have never let my schooling interfere with my education.” 
― Mark Twain
 
 
“Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great.” 
― Mark Twain
 
“Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.” 
― Mark Twain
 
 
“Books are for people who wish they were somewhere else.” 
― Mark Twain
 
 
 
 
 
adlibris, bokrecension, boktips, bra böcker, böcker, föreläsning, hållatal, mark twain, månadens böcker, presentation, presentationsteknik, tal, tom sawyer,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej