Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Åhléns, Lyko & Kronans Apotek.
 
 
 
 
 
 
Nedanför hittar du en lista på mina skönhetsfavoriter som jag alltid återgår till. Dela gärna med dig om någon av dessa också är din skönhetsfavorit. 
 
 
Det här läppstiftet är mitt absolut favorita läppstift! 💄 Jag tycker att det är den perfekta färgen för mig. Om du har svårt att hitta en perfekt färg för dina läppar är mitt tips att observera en kändis som är lik dig till utseendet. Observera vilket läppstift personen har på sig. De kanske till och med har en tutorial någonstans och säger exakt vad det är för läppstift. Sen är det bara att testa den själv. Det var så jag hittade min perfekta färg. Jag tittade på en YouTube video med Vogue där Lili Reinhart visade hur hon sminkar sig. Hon är alltid så vackert sminkad. Allt ser så naturligt och perfekt ut. I videon nämner hon att hon använder M.A.C Brave. Eftersom vi är ganska lika till utseendet: blont hår, ljus hy etc. tänkte jag att läppstiftet måte passa. Jag hade inte fel 😍. Om ni vill se den videon, finns länken här (ej sponsrad). 
 
 
Här har jag swatchat läppstiftet på armen. 
 
Här kommer två bilder från när jag hade läppstiftet på mig. 
 
 
 
 
 
Ännu en favorit, den här gången gäller det ansiktkräm. Denna kräm återfuktar min hy väldigt bra. När jag lägger på krämen känns det som att huden suger åt sig den. Den sjunker alltså in väldigt snabbt. Jag får en vacker hy av den. Min hudton har blivit jämnare, jag har fått en hälsosam lyster och märkt att den blivit mer frisk på något sätt. Det är även ett väldigt bra pris på den just nu. I skrivande stund kostar den 183,20 kronor hos Lyko. Dessutom innehåller den 75 ml! Perfekt för den som vill testa, men inte har en stor budget. Ibland har jag använt krämen på natten, ibland under dagen. Men eftersom den ger en så vacker lyster använder jag den på morgonen. Jag ser väldigt frisk ut hela dagen. Jag har oljig hy, och använder den för det mesta under höst/vinter/vår-perioden. På sommaren blir den för glansig för mig, så nu har jag tagit till något mer mattande. Men till hösten kommer den att återvända till mitt badrumsskåp. 
 
3. Näsolja
 
Om jag inte återfuktar min näsa inuti kommer jag att blöda näsblod. Jag har bränt min näsa flera gånger, utan framgång. Jag visste inte att det kunde vara så simpelt att bara börja använda näsolja till natten. Sedan jag började använda näsolja till natten, har jag inte blött näsblod i princip alls. Rekommneder starkt till alla som har en tendens att blöda näsblod. 
 
 
Det här är min life-saver! 😍 Jag har väldigt torra läppar. VÄLDIGT TORRA. Ingenting har någonsin hjälpt dem innan. Allt annat har "fuktat" mina läppar bara under den perioden jag har haft läppbalsamet på. Inte den här. Jag använder den visserligen 3 - 5 gånger per dag, men under de perioderna som jag inte har den på mina läppar känner jag också att de är återfuktade. Jag går ingenstans utan denna balsam. Mina läppar gör inte längre "ont" även fast jag inte har något på. Jag tror inte att jag någonsin kommer att sluta använda den. 
 
 
Det bästa skönhetstipset är nog att dricka ordentligt med vatten. Det är så himla viktigt att dricka vatten. Vi, människor, består till största delen av vatten. Vatten har hjälpt min hy att bli vackrare. För att bevara miljön och inte köpa en massa plastflaskor, kan man köpa en sådan som man kan återanvända. Man har då både en snygg flaska och man räddar miljön. Ni hittar sådana flaskor här. 
 
 
Tack vare denna får jag världens finaste kinder. De ser naturliga ut och de får en naturlig glow. Passar utmärkt till mitt favortitläppstift (M.A.C Brave). Pink Poetry är den nyansen jag använder. Ibland har jag även lagt den på mina ögonlock och läppar för att ha allting i samma färg eller när jag inte haft tillgång till en massa produkter. Nu på sommaren har jag skippat den i och för sig då jag får så oljig hy och glänser hela tiden. 
 
 
Näst på listan är en masacara från Idun Minerals. Jag har tappat räkningen på hur många tuber jag redan har använt. Jag älskar den! 💖 Just nu har de ett erbjudande på just den mascaran på Kronans Apotek. Den kostar nu 175:-. Skulle du köpa två produkter får du dessutom en gåva från Idun Minerals. Erbjudandet gäller en begränsad tid.
 
 
 
 
Sedan jag var ett barn har min mamma använt Nivea. Det som är så bra med dersas body lotion är att de har så många att välja mellan och till ett bra pris 😍. Detta kan samtidigt vara ett budgettips. Jag testar visserligen andra body lotions emellanåt (som till exempel nu), men jag återgår till slut alltid till Nivea. 
 
 
Den här har jag också återkommit till många gånger fastän jag testat andra produkter emellan. Jag får de mest naturliga brynen med deras Shape and Shade ögonbrynspenna. Jag använder färgen Fling. 
 
 
 
Här är en bild på hur jag gör mina ögonbryn. 
 
 
 
Det här är en scrub som jag är beroende av. Man ska använda den en gång i veckan, men den är så beroendeframkallande att jag måste hålla band på mig själv för att inte använda den varenda dag. Den luktar fantastiskt. En delikat mintlukt.😻 Jag får fantastiskt lena läppar och skrubben lämnar en hint av rosa färg på läpparna. En dream come true! Detta är den enda läppskrubben jag använder och det funkar alldeles utmärkt.
 
 
En parfym som jag använder varenda dag, var jag än går. 
 
 
 
 
Jag har ingen favorit, som jag kan rekommendera, då jag använder själv olika varje gång. Det är bra att ha en som är till kroppen och en annan till ansiktet. Jag har även sett att det finns solskydd för läpparna samt runt ögonen, där huden är som tunnast. 
 
Jag hoppas att ni också hittar någon favorit. Dela gärna med er vad era absoluta skänhetsprodukter är, som ni alltid återgår till. 
 
 
 
 
ansiktskräm, beauty, dylan blue, elizabeth arden, hudvård, idun minerals, isa dora, lili reinhart, läppstift, mac, mascara, nivea, skönhesttips, skönhet, skönhetsprodukter, smink, versace, ögonbrynspenna,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej