Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Bokus
 
 
 
 
 
 
 
Under juli-månad blev det endast tre böcker. Mitt mål är att varje månad ha läst ut två böcker och påbörjat en tredje.
 
Här är den första:
 
                                        The Little Book of Common Sense Investing
🤑🤑🤑 av 🤑🤑🤑🤑🤑
Boken är bra för någon som precis ska börja investera, men även för den som är mer erfaren. Den riktar sig främst mot de som har en lång sparhorisont och sparar för framtiden. Boken handlar först och främst om indexfonder och varför det lönar sig att investera i dessa. Boken är intressant att läsa och den har öppnat upp mina ögon för indexfonder. 
 
 
                                                 Bildresultat för krol macius pierwszy
 
Krol Macius Pierwszy (King Matt The First) - Janusz Korczak
❣ av 
Boken i sig har en fin tanke bakom. Det handlar om att ett barn blir kung och vill förbättra situationen för alla barn i landet. Författaren har skrivit många böcker där han behandlar frågan om barn och barns rättigheter. När författaren levde hjälpte han många barn och gjorde mycket fina saker för dem.
Här finns ytterligare två böcker ifall ett intresse av att läsa dessa böcker finns hos dig:
 
 
                                                    Värt att veta om uppsatsskrivande : rapporter, projektarbete och examensarbete (häftad)
 
😣😣 av 😣😣😣😣😣
Den sjätte terminen av socionomprogrammet och min C-uppsats närmar sig med stora steg. För att känna mig en aning förbered och veta vad som förväntas av mig, lånade jag en bok om uppsatsskrivande. Den kommer jag nog också köpa för att kunna ha som stöd när jag väl skriver uppsatsen. Boken får bara två poäng för att jag allmänt tycker att böcker som hör ihop med skola/universitet är inte så roliga. Men den är ju användbar. 
 
Det här var alla böcker den här månaden. Jag känner mig inte så inspirerad idag (förutom att jag fick för mig att köpa hem lite nya dekorationer till lägenheten och göra om lite grejer) så jag avslutar nu detta inlägg och hoppas på att jag är mer inspirerande nästa gång. 
 
 
 
barn, barns rättigheter, bok, bokrecension, boktips, bra böcker, böcker, fonder, investering, månadens böcker, universitet, uppsats,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej