Allting på söndagar görs långsammare, allt känns långsammare. Förutom tiden som tickar ner till måndag. 
 
 
Jag känner mig mer lat än vanligtvis på söndagar. Har ingen aning vad det beror på, men så är det bara. 
 
Idag vaknade jag och min kille vid 10-tiden, men drog oss inte upp ur sängen förrän 11:00. Som sagt, latheten på söndagarna är enorm. Till frukost blev det frallor och stekt ägg. Vi städade hemma, då min mamma och hennes man skulle komma på besök och fika med oss. 
 
När de hade åkt, fräschade jag till mig och vi åkte och träffade några vänner en stund och drack kaffe med dem. 
 
Därefter åkte vi för att handla ingridienser till middagen på vägen hem. Idag blev det Biffstroganoff med creme fraiche och jag skalade några morötter till. Vi gjorde storkok, så det borde räcka till både jobbet och till middag i två dagar. 
 
Nu sitter jag och skriver det här blogginlägget och känner mig ganska trött - fast jag sovit så länge och druckit kaffe. 
 
När jag har smält maten kommer jag att träna ett träningspass på YouTube (träning blandad med dans) eftersom jag inte orkar ta mig till gymmet idag, men jag känner att jag måste röra på mig lite ändå. Sen kommer jag nog att fortsätta skriva på en bok som jag håller på med. 
 
Här kommer några citat från Marilyn Monroe, då jag har haft ett stort intresse för henne på sistonde. 
 
“We should all start to live before we get too old. Fear is stupid. So are regrets.”
-Marilyn Monroe
 
“It’s better to be unhappy alone than unhappy with someone.”
-Marilyn Monroe
 
 
“If you’re gonna be two-faced at least make one of them pretty.”
-Marilyn Monroe
 
“I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you appreciate them when they’re right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together.”
-Marilyn Monroe
 
 
“I’m selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best.”
-Marilyn Monroe
 
 
Här kommer också en bild med ett leende för att lysa upp er måndag. Kom ihåg att vakna med ett leende på läpparna och möta måndagen med att fortsätta att le hela dagen. 
 
 
 
 
Vardag, citat, dagen,, marilyn monroe, positiv, söndag, vardagligt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej