Jag skrev i början på detta år att jag kommer att skapa en dreamboard. Vilket jag också gjorde. Nu har jag märkt av att jag har nått två av mina elva mål, som jag har satt för i år. Det är så inspirerande att se hur långt jag har kommit och blir motiverad av det som fortfarande är kvar. En fantastisk känsla, att följa efter det man begär. Jag tror inte att jag någonsin känner mig bättre än när jag är driven och motiverad. 
 
Här är i alla fall dessa två mål, som jag delar med mig av. Jag har valt att inte visa hela min dreamboard än, då jag känner att jag inte vill dela av min allt ännu på bloggen - eller någonstans för den delen. 
 
Här kommer mitt första mål. Om ni har följt mig ett tag, så vet ni att jag är en socionomstudent och har haft min praktik. Jag tar ju inget CSN lån, så mitt mål var att jobba vid sidan om så att jag åtminstone i snitt skulle ha 4000 kronor/månad så att jag kunde betala min del av mina räkningar (jag och min kille delar). Igår räkande jag ut att jag i snitt hade över 5000 kronor/månad. Det innebär alltså att jag nådde mitt mål! 😄 Jag är så stolt över mig själv, då praktiken var en mörk och tuff period för mig när det kom till ekonomin, men jag klarade det! 
 
PS. Man ser en bit längre ner att ett av mina mål är att åka till Kap Verde.😋
 
Nästa mål har varit att jag ska få sommarjobb på praktikplatsen. Knappt två månader in i praktiken frågade enhetschefen där mig om jag vill sommarjobba hos dem. Jag tackade ja, eftersom detta var mitt mål på min dreamboard. Så nu har jag börjat jobba där 😃. 
 
Jag photoshoppade bilden nedan för att göra denna "dröm" så verklig som möjligt. Jag kämpar på vidare med mina mål. 😃
 
Jag skulle även vilja ha ett antal inspirerande citat här nedan, då det motiverar mig så mycket att läsa citat som inspirerar mig. Det ger mig styrka. Det kanske också är så för dig som läser det. 
 
 
"Tänk att du har obegränsat med möjligheter".
- Charlotte Lindberg
 
 
"If there were dreams to sell, what would you buy?"
- Thomas Lovell Beddoes
 
 
"Våga utforska, prova, misslyckas och försöka igen."
- Charlotte Lindberg
 
 
"The secret of getting ahead is getting started."
- Mark Twain
 
 
"Ett proffs är en person som kan göra sitt bästa även när hon inte riktigt känner för det."
- Alistar Cooke
 
 
Har du skapat någon dreamboard? Har det hjälpt dig att uppnå dina mål? Dela gärna med dig i kommentarsfältet. 
 
 
 
 
begär, citat, dreamboard, driv, inspiration, motivation, mål., uppnådda mål,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej