Frukost ska vara snabbt, gott och enkelt. 
 
På morgonen vill jag ta det lugnt och verkligen njuta av min frukost. Jag vill att den ska vara hälsosam, men även god. Föreställ dig en morgon utan stress där du bara sätter dig ner och njuter av frukosten och kaffet. Det är i princip min morgon. För tillfället äter jag frukost på jobbet, så jag behöver inte stressa med att komma i tid när jag redan är där, vilket underlättar den här morgonrutinen. 
 
När jag var på jakt efter kryddor upptäckte jag en krydda som heter Breakfast Morning Wellness (inlägget är inte sponsrat eller så... jag tycker bara om den produkten väldigt mycket). Eftersom jag tycker om frukost och wellness tänkte jag att jag testar den. Förpackningen som ni ser på bilden kostade 15 kronor, vilket är ett okej pris. 
 
 
 
Kryddan kan tydligen användas med flingor, müsli, färsk frukt, i fil, i yoghurt, mjölk etc. Den innehåller antiinflammatoriska och antioxidantiska kryddor såsom kanel, gurkmeja, kardemumma och ingefära. 
 
 
 
Jag testade att använda min i fil och det var verkligen gott. Det smakar gott och gör samtidigt nytta för min kropp. Det kallar jag en win-win. Jag förespråkar alltid god hälsa, varför jag delar med mig vad jag har funnit så att andra också kan dra nytta av det 😁
 
 
 
frukost, hälsa., hälsosam, hälsosam frukost, hälsosam mat, hälsosamt, krydda, mat,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej