Hej. 
 
I och med att våren börjar närma sig och jag känner att en ny kraftfull energi håller på att växa inom mig och positiva tankar skapas i min hjärna så ville jag ta upp Law of Attraction. 
 
Du kanske redan har hört många gånger det begreppet. Men vet du vad det innebär? 
Kort och gott kan man säga att det handlar om att det du sänder ut i form av tankar och känslor det får du tillbaka materiellt. 
 
Om du hela tiden tänker på negativa saker: varför något inte kommer att funka, kritiserar saker, ser inte det "goda" i livet kommer du troligen attrahera till dig negativa händelser. Det kan hända oförutsedda saker: du spilller kaffe vid frukostbordet, glömmer något viktigt hemma, bussen kommer för sent, bilen startar inte, you name it! Ett val som vi gör är att vi själva väljer hur vi väljer att bemöta och tackla en sådan händelse. Ju mer negativitet vi sänder ut, desto mer negativa händelser väntar på oss. 
 
Det är därför av vikt att tänka positivt. Det är grunden till att få allt man vill ha. Law of Attraction kan användas för att attrahera till sig det man vill ha  i livet. Om det är något som du väldigt gärna vill uppnå måste du ställa in din hjärna "på rätt frekvens" - som det kallas. Positiva tankar och rätt sorts känslor kan alltså driva dig framåt och skapa möjligheter för dig att lyckas och få det du vill ha. Du måste vara uppmärksam på när möjligheten kommer och sedan ta tag i den. Sedan gäller det att arbeta hårt för att få det du vill ha i livet. 
 
I nästa inlägg, som kommer förhoppningsvis nästa onsdag, kommer jag att ta upp lite mer praktiska exempel på hur man kan använda sig av Law of Attraction i vardagen. Tills dess finns det två böcker som jag kan rekommendera som berör Law of Attraction specifikt. 
 
* Napoleon Hill - Tänk rätt, bli framgångsrik 
Jag anser den vara en av de bästa böckerna jag någonsin har läst. Där finns också en hel del praktiska exempel på hur man gör, hur man förbereder sig för möjligheter, hur man utvecklar sin perosnlighet och så klart beskrivs hela hemligheten med Law of Attraction. 
* The Secret - Hemligheten - Rhonda Byrne 
Den har jag inte läst än, även om den står med på min lista. Jag har dock fått höra att boken beskriver Law of Attraction väldigt bra. Jag har även sett att det finns en film också under samma namn, som jag tänker se under veckan. 
 
Ha en trevlig kväll :D 
bossbabe, law of attraction, mindset, napoleon hill,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej